Een stapje extra voor Hudson Bay!

Omdat het tegen het einde van de maand liep en ik wel naar interessant en veelbelovend werk maar nog niet naar de verplichte onzinbaan had gesolliciteerd, tikte ik bij vacaturesite Indeed 'verkoopmedewerker' als zoekopdracht in. Daar verscheen onder meer de vacature voor parttime verkoper bij de Amstelveense vestiging van Hudson Bay. Die moest het dan maar worden. 
Ik solliciteerde middels een invulformulier en sloeg daarbij de niet verplicht opties over om een 'courageous video' van mezelf te maken en op te sturen. Mijn motivatie en CV moesten maar voldoen, vond ik. Dat moderne gedoe!
In mijn motivatie schreef ik onder meer dat ik uitgebreide ervaring had in de verkoop, diep in de jaren '70 van de vorige eeuw. 
Twee dagen later kreeg ik een enthousiaste mail:
'Beste Vibeke,
Super bedankt voor je sollicitatie en interesse in Hudson’s Bay! We hebben jouw sollicitatie bekeken en we willen je graag beter leren kennen en onderzoeken of je een match bent voor de functie van Verkoopmedewerker Amstelveen.
Zoals je hebt gezien zijn wij opzoek naar nieuwsgierige mensen die lef hebben en net dat stapje extra durven te zetten. Herken jij jezelf in dit profiel? Mooi! Om het solliciteren zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij één vraag bedacht waarvan we hopen dat je deze wil opnemen in een filmpje.' 
Ik vroeg me natuurlijk af of ze mijn motivatie en cv gelezen hadden, want ieder met een beetje verstand kon zo al zien dat er van een match nou niet bepaald sprake was. Enfin, een linkje in deze mail leidde naar en pagina waar ik vervolgens kon lezen:

 'Ben jij courageous genoeg om jezelf te onderscheiden van de rest?

Maak dan een video van jezelf waarin we jou wat beter leren kennen! Wij kijken ernaar uit je video te mogen ontvangen, veel succes!'
Nou ja, ik werd geprikkeld door bovenstaande teksten die mij natuurlijk enorm uitdaagden. Al snel stapte ik van mijn eerste gedachte af dat ze konden ophoepelen met hun stomme filmpje. Ik zou ze weleens laten zien wat het (voor mij) betekent om met lef een extra stapje te durven zetten en me te onderscheiden van de rest. 
Zo werd kreeg een beetje zompige middag toch nog een zinvolle en leuke invulling. 

Na her en der wat mensen geconsulteerd te hebben die unaniem enthousiast waren over mijn filmpje, heb ik het op 1 april ingestuurd, er op vertrouwend dat de recruiters er de grap er wel van zouden inzien. Hudson Bay zei: 
'Onze recruiters zullen het gaan bekijken en binnen 10 werkdagen hoor je weer van ons. Mochten wij positief zijn dan zullen we een afspraak met je maken voor een telefonisch interview.'
Ik kan niet wachten! 

Reacties

  1. Prachtige video, Vibeke. Maar face-to-face is, denk ik, alweer te veel gevraagd. Eerst moet je nog door een 'telefonisch' interview. :(

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Flyerwoman