Corona coach in het Wilde Westen

Na ruim een jaar ontheven te zijn geweest van sollicitatieplicht in verband met mijn opleiding tot NT2 docent, mocht ik vanaf november 2020 weer actief meehengelen in de vacaturevijver. In de tussentijd is de wereld veranderd door corona. Er zijn nieuwe woorden als intelligente lockdown, anderhalvemetersamenleving en viruswappies ontstaan. Maar er ontstaan ook nieuwe beroepen. Gisteren zag ik er een voorbij komen:  corona coach.  

Het stond in een vacature van Randstad voor hun klant, een ‘bruisende MBO school’. Dat trok mijn aandacht en prikkelde mijn fantasie. 

Met interesse las ik wat de Corona coach zoal doet:  


Een corona coach zorgt ervoor dat handgel en andere reinigingsproducten aanwezig zijn in het schoolgebouw en ziet erop toe dat iedereen zijn handen reinigt bij het binnenkomen en verlaten van het schoolgebouw. Ook signaleer je conflicterend gedrag van studenten die zich niet aan de corona maatregelen houden en spreek je hen aan wanneer de situatie hierom vraagt.’


Toen speelde zich in mijn hoofd al snel de volgende film af met mezelf in de hoofdrol:

Locatie: het wilde westen, in de met sekshormonen en testosteron bruisende en broeierige gangen van de MBO school. 

Het licht is laag, muziek van Ennio Morricone klinkt op de achtergrond. 

Ik, de corona coach, loop met de zelfverzekerde tred van een ‘gunslinger’ (type John Wayne) door de met strijklicht beschenen gangen van de school. Aan mijn riem heb ik reinigingsdoekjes en wegwerpmondkapjes, mijn hand vouwt zich om de desinfecterende spray-gun in mijn holster.

Ik knijp mijn ogen tot spleetjes en speur links en rechts naar overtreders om deze meteen op 1,5 m afstand in in de kraag te vatten, in een flits de spray uit het holster te trekken en de virussen ter plekke te doden. No mercy!

Even later kom ik bij intieme of agressieve stand-offs resoluut tussenbeide en maan de betrokkenen met overtuigende autoriteit afstand te houden, hen met de desinfecterende spray desnoods ‘at gun point’ daartoe dwingend, totdat de gemoederen gekalmeerd zijn. Mijn sterke optreden dwingt respect af en maakt dat de studenten zich gedwee voegen naar de regels. Iedereen weet inmiddels dat er met de corona coach niet te sollen valt!


Het moge duidelijk zijn dat ik in deze gefantaseerde rol van corona coach geïnspireerd werd door de stoere Wildwest filmlegende John Wayne, wiens optreden ooit werd vergeleken met een bepaald merk toiletpapier:

 ’This toilet paper is like John Wayne: it don’t take no shit from nobody’ wat met een kleine aanpassing: ‘This ‘corona coach’ is like John Wayne: she don’t take no shit from nobody’. hoogst toepasselijk is. 


Dat er in de vacaturetekst stond dat de ‘corona coach de gastheer is van de school…..” weerhield mij er niet van om naar deze functie te solliciteren. Dus zo geschiedde. Meteen dezelfde dag kreeg ik bericht van Randstad die zich kennelijk haastte te melden dat de klant al een kandidaat gekozen heeft voor deze functie, terwijl de reactietermijn pas over 5 dagen na mijn sollicitatie verstreken zou zijn. Jaja, ze zijn daar goed bezig!

’s Avonds had ik zin om naar een John Wayne klassieker te kijken, de held die sneller schiet dan zijn schaduw.

Reacties

  1. hahaha, prachtig verhaal en ik zie je zo voor me zijn corona mistress. Ben benieuwd naar je sollicitatie brief.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Inholland sponsort maatschappelijk relevante projecten