Perfecte Timing?

Via mijn mailbox kwam een vacature binnen van uitzendbureau Timing voor hun klant Eco Smart Waste Care Systems. Het betreft hier een vacature Medewerker Afvalmanagement(!). Werkzaamheden vinden plaats rond de Zuidas, tussen vele alle managers, CEO’s,  advocaten en registeraccountants. Medewerker afvalmanagement past mooi in dat rijtje, moeten ze gedacht hebben bij Timing. De Zuidas ligt nagenoeg in mijn achteruin, dus dat is kat in ‘t bakkie (een Echt Amsterdamse Uitdrukking). En dat voor €10.18 bruto per uur! 
Timing wil dat de medewerker afvalmanagement MBO werk en denkniveau heeft. Dat is wel hoger dan de verplichte sollicitatie die ik maandelijks op ongeschoold niveau moet doen, maar ik waag het er toch maar op, voor de uitdaging en vooral voor de lol! Wellicht begrijpt waakhond Vinna dat de MBO-eis een flinke opwaardering is van het werkelijke niveau. Die opwaardering geeft Timing alvast gestalte door eigenaardige, ‘omhooggevallen’ taal waarmee ze aangeven wat de medewerker afvalmanagement allemaal doet.  Onder elke gecursiveerde beschrijving mijn ‘vertaling’.
"Je werkzaamheden bestaan uit: 

- Legen van de inzamelmiddelen voor het afval in kantoren”
=Prullenbakken legen

- "Aanspreekpunt voor de gebruiker bij vragen over het inzamelsysteem"
=Bij indringende vragen als: waar is de prullenbak of papierbak? Behulpzaam wijzen waar die staat.

- "Het efficiënt uitvoeren van de ophalingen"
=Snel de plastic zak uit de bak kunnen trekken en er een nieuwe zak inproppen.

- "Schriftelijk kort rapporteren van uitgevoerde taken"
=Een vinkje zetten op het formulier waarmee je aangeeft hoe laat je de prullebakken geleegd hebt.

- "Garant staan voor een excellente service op de locatie"
=Geen winden laten in het bijzijn van ‘gebruikers’ en proppen en blikjes die naast de prullenbak liggen, erin gooien. 

- "Werken volgens de veiligheidsinstructies"
=Geen brandende peuken in de papierbak gooien en verzamelde zakken afval niet voor een nooduitgang zetten. 

Nu ik eenmaal zelf zo’n beetje had ingevuld wat het werk inhield, kon ik de brief schrijven!
Op 10 augustus plakte ik de volgende tekst in het vakje dat gereserveerd is voor de motivatie van het online sollicitatieformulier van uitzendbureau Timing en solliciteerde ik officieel naar de functie van medewerker afvalmanagement. 

*U zoekt een medewerker afval management. Dat ben ik. 
Het legen van inzamelmiddelen betekent vlgs mij prullenbakken en afvalbakken legen. Gelukkig ben ik fysiek sterk en heb ik geen reukvermogen (ongeluk), dus als het een beetje stinkt heb ik er geen last van. Door mijn sociale aard zal ik een prima aanspreekpunt kunnen zijn voor de gebruiker als het gaat om vragen over het afvalsysteem; ik zal gewoon wijzen waar die prullenbakken staan. Doordat ik een hands-on type ben zal ik ophalingen efficiënt kunnen uitvoeren; in no time heb ik de volle zak vervangen door een lege. Kortom, ik sta garant voor excellente service op de locatie; ik zal ook propjes en blikjes die naast de inzamelmiddelen terecht zijn gekomen, opruimen. Wat betreft de veiligheidsinstructies: geen brandende peuken in papierbakken en geen ophalingen voor nooduitgangen zetten lijkt me volstrekt logisch.
Qua lengte voldoe ik aan jullie eisen maar enig minpunt zijn de piercings. Deze zitten bij mij op plekken die normaliter bedekt zijn met kleding, maar toch, ik speel maar meteen open kaart. Helaas heb ik geen mbo-diploma, maar heb wel een typediploma waardoor het rapporteren over de uitvoer van ophalingen snel gaat omdat ik blind type. Ik wil graag in Amsterdam werken, en de zuidas is een prima plek waar ik me verstaanbaar kan maken in ABN, als het moet met een hete aardappel in de strot. Ik woon in Delfzijl, dus die reiskostenvergoeding van 12 cent per kilometer is een fijne aanvulling op het bruto uursalaris van 10.18 euro! (……).

Ook stuurde ik mijn cv uiteraard mee en wacht verder in spanning af. 
Voor mij was de timing van deze vacature perfect. Leek er even de klad te komen in dit wwblog, deze vacaturetekst prikkelde en inspireerde mij enorm. Ik hoop natuurlijk stiekem dat de lezer bij het uitzendbureau er ook plezier aan beleeft! Wordt vervolgd.

*ook met dank aan Marga Bernard, die voor de lol ook een lange sollicitatiebrief heeft geschreven, waaruit ik stukjes gebruikt heb.

Hieronder een screenshot van de vacaturetekst.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Inholland sponsort maatschappelijk relevante projecten