Een knip vol geld om weg te gooien

Inholland heeft, door mij te ontslaan, de ‘inspanningsverplichting’ om mij te ondersteunen bij het re-integreren.  Niet dat ik daar zelf niks aan doe, maar mijn inspanningen hebben tot nu toe nog niet tot het voor Inholland gewenste resultaat geleid.
Dus behalve dat de knip wordt geopend om waakhond Vinna op mij af te sturen, wordt er ondersteund door ruimhartig geld uit te gegeven aan coachingstrajecten. Over het eerste traject, met als doel mij te helpen bij het breed solliciteren, schreef ik:
Inholland heeft niet veel gehad aan mijn traject met NextJob want helaas heb ik nog geen werk. Jullie zien kennelijk mijn tekortkomingen en deficiënties, en daar ben ik blij om. Ik zou wel graag weten wat deze dan zijn, zodat ik daarvan ook weer kan leren.
Tja, leven lang leren, heerlijk!
Gelukkig is Inholland zo gul om mij opnieuw een traject aan te bieden, omdat zij meende dat ik hulp nodig had bij het vinden van ongeschoolde vacatures. Iets wat ik kennelijk nog niet kan. Het gold hier uiteraard ook weer een aanbod dat ik maar beter niet kon weigeren.
‘Fijn dat Inholland wederom de knip trekt voor een nieuw traject! Ik kijk daar met genoegen naar uit’ schreef ik dan maar.  
Het eerste wat de nieuwe coach mij desgevraagd zei, is dat wat hem betreft het doel van het traject niet is om mij te coachen in het vinden van ongeschoolde vacatures. 
Kennelijk zitten er in de diepe knip van Inholland geoormerkte projectgelden die hoe dan ook uitgegeven moeten worden en waarbij de vraag over nut en zin niet gesteld hoeft te worden. Ik ben niet echt financieel en economisch onderlegd, maar zelfs ik begrijp dat we hier spreken van ‘weggegooid geld’. Onbegrijpelijk voor een organisatie die mij en mijn ex-collega's heeft moeten ontstaan om economische redenen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Flyerwoman