Weer een 50 plusser aan een baan geholpen!

Vanaf 1 januari ben ik drie jaar werkloos; de WW ingeschopt door mijn oude werkgever, waar ik 23 jaar gewerkt heb. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens van een uitkering zou moeten rondkomen, en deze ervaring stond ook beslist niet op mijn ‘bucket list’! 
Omdat mijn leven best wel is veranderd heb ik uiteindelijk besloten mijn ervaringen, gedachten en frustraties op schrift te stellen. Enerzijds omdat ik het leuk vind om te schrijven, anderzijds omdat ik op deze manier de belachelijke situaties die ik meemaak een uitlaatklep kan bieden. Ik ben niet alleen, er zijn meerdere 60+ oud collega’s die in hetzelfde schuitje zitten.
Mijn oude werkgever, Inholland, die als hbo instelling risicodrager is voor de WW, heeft Vinna BV, een commercieel bedrijf, in de arm genomen om te controleren of ik mij hou aan de verplichtingen die aan het ‘genieten’ van de WW uitkering zitten. In de relatie met mijn oude baas werd ik meteen ‘bevorderd’ tot profiteur die de arme oud werkgever leegzuigt en dat moet natuurlijk zo snel mogelijk stoppen! Vanuit een cultuur van wantrouwen komt een overeenkomstige bejegening voort; ik ben bij voorbaat suspect, ook omdat ik met het aantrekken van de arbeidsmarkt er nog niet in geslaagd ben nieuw werk te vinden. Onbegrijpelijk! Van overheidswege wordt zelfs al een tijdje een boegbeeld ingezet om de oudere werkloze te stimuleren, want die zit thuis alleen maar te niksen. Nu komt alles goed. Gelukkig. 
‘Als boegbeeld van aanpak van de werkloosheid onder vijftigplussers gaat John de Wolf (1962) het land in om deze werkzoekenden te adviseren, te activeren en te ondersteunen. Ook gaat hij met werkgevers in gesprek om hen te wijzen op de waarde van 50-plussers op de werkvloer.' (bron: https://WWw.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2016/04/09/john-de-wolf-boegbeeld-aanpak-werkloosheid-vijftigplussers) 
 Nou ja, er is in ieder geval één 50 plusser die weer een baan heeft!

Reacties

  1. Alweer achterhaald want: John de Wolf stopt als ambassadeur van werkloze 50-plussers. Hij kreeg geen contractverlenging en dat vindt de oud-profvoetballer buitengewoon jammer. ,,Dit is keihard nodig."

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Flyerwoman