Motivatie


Vinna BV, de waakhond van Inholland ziet erop toe dat ik geen misbruik maak van de WW uitkering. Bovendien heeft zij tot taak te controleren of ik wel voldoende solliciteer op ongeschoold niveau (de wet zegt dat na 1 jaar WW elke arbeid passend is). In een van de controles kreeg ik als kritiek terug dat ‘het ten aanzien van de inhoud van uw sollicitatiebrieven opvalt dat een aantal van uw brieven erg kort zijn. In deze brieven ontbreekt de motivatie voor de betreffende functie en de werkgever waarnaar u solliciteert.’
Tja, daarmee blijf ik ernstig in gebreke.  Ik ben er kennelijk onvoldoende in geslaagd mijn interesse en enthousiasme te verwoorden voor de functie van medewerker van de Vlaamse frituur. Ik ga er nu voor mijzelf maar een lollig tijdverdrijf van maken om dit wel te doen. Bij de sollicitatie naar de functie van postkamermedewerker bij Canon  schreef ik:  

Het lijkt mij boeiend eens te werken op een ander niveau dan ik gewend ben én in een uitdagende en dynamische omgeving. Bovendien biedt deze baan mij de mogelijkheid invulling geven aan een nieuwe professionele rol in mijn leven: die van postkamer oma!  Dat lijkt me mooi en spannend aan het einde van mijn 36 jarige carrière. Wat ik zoal in die tijd heb uitgespookt kunt u allemaal lezen in mijn cv.

Gelukkig kan ik de kennis die ik tijdens mijn in 2015 afgeronde masterstudie heb opgedaan over motivatietheorie gebruiken om op een voor velen waarschijnlijk niet te begrijpen manier te zeggen dat ik solliciteer omdat ik daartoe gedwongen word, op straffe van sancties. Dat klinkt dan zo: Mijn motivatie voor deze baan is in buitengewoon grote mate extern gereguleerd en gecontroleerd! Ik hoop dan ook snel van u te horen!

Na ja, daarmee werd ook de waakhond weer gemotiveerd om zijn tanden te laten zien en te rapporteren naar Inholland. Ik kreeg een standje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Flyerwoman